نان و سبزی

تو تاپیک غذاهای محلی خراسان شمالی روش تهیه نان چریش ( سبزی کوهی گل آقا ) رو نوشتم . گفتم روششو اینجا تو بخش نونها هم بنویسم که عمومی تر بشه و دوستانی که مایلند بتونن درست کننehsasaty

این نونو با سبزیهای دیگه ای هم میشه درست کرد.
وقتی که فصل گل آقا نیست میشه از اسفناج استفاده کرد ولی گل آقا یه عطر و طعم دیگه ای داره.
من این سبزی رو منجمدشو داشتم پس دست بکار شدم.
برای خمیر:
آرد نونوائی 3.5 پ
شیر 1پ
خمیر مایه فوری یک قاشق غذا خوری
نمک کمی

برای مواد درون خمیر :
سبزی گل آقا یا اسفناج حدود یک کیلو.
دنبه دویست گرم
فلفل قرمز . ادویه . زردچوبه
پیاز دو عدد درشت

اینرو هم بگم که با دنبه جزلاق درست میکنند. . جزلاقم اینجوریه که دنبه رو ریز ریز قد بند انگشت خورد میکنن و میذارن رو گاز با حرارت ملایم تا روغنش در بیاد و جسم دنبه کرانچی و ترد بشه . جزلاقو با سبزی مخلوط کرده و از روغنش برای پیاز داغ استفاده میکنن .
من دنبه رو حذف کردم و از روغن معمولی استفاده کردم.

سبزی سرخ شده پیاز داغ و ادویه هارو مخلوط میکنیم و کنار میذاریم.

شیر را داغ کرده خمیر مایه رو اضافه میکنیم.شیرو درون آرد ریخته و خوب ورز میدیم. و اجازه میدیم ور بیاد و دو برابر بشه . سبزی هارو هم درون خمیر ریخته و باز ورز میدیم چونه گرفته و کنار میذاریم و به هر شکلی خواستیم در میاریم.

نون بسیار خوشمزه و مفیدیه . دخترای من که خیلی دوست دارن و معمولا تو فریزر دارمش avazkhan

فایل پیوست
      

ادامه این مطلب در لینک مقابل تالارهای گفتمان سایت آشپزی سفره خونه“)

Leave a Reply

